torsdag 11 september 2014

Något att tänka på innan valet

Det här var främst en blogg inför EU-valet. Jag är glad att jag i det lilla bidrog till att F! kom in i EU-parlamentet. Men jag måste erkänna att jag inte varit speciellt engagerad inför vårt egna val till kommuner, landsting och riksdag.

Johan Ehrenberg skrev en intressant ledare på etc.se där han hävdar att de rödgröna inte kommer att få egen majoritet i riksdagen och därför kommer SD kunna vara vågmästare. De rödgrönas enda chans att få regeringsstöd är alltså om F! tar sig in i riksdagen.

Den som vill ha ett regeringsbyte bör alltså nogsamt tänka över vilket parti hen ska rösta på på söndag.

Så med detta inlägg bekräftar jag att jag även i riksdagsvalet (och de andra två valen) kommer att rösta på F!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar