söndag 14 september 2014

Talet som aldrig hölls

Jag skrev som hastigast ihop ett kort tal innan jag gick och röstade. Tänkte hålla det för de som delade ut röstsedlar utanför vallokalen, men jag bangade i sista stund. Här är det:

Jag tror mig veta att ni alla vill väl, att just ert partis politik är det bästa för individen och samhället. Jag tror att alla människor har en inneboende önskan att bidra utifrån sin egen förmåga. Jag tror inte detta uppnås genom utförsäkring av sjuka och arbetslösa. Jag vill inte heller att våra skattepengar ska hamna som vinster hos riskkapitalbolag. Jag vill ha ett samhälle där allas behov tas till vara. Jag tror det bättre tillgodoses genom ett regeringsskifte. Och om inte Sverigedemokraterna ska bli vågmästare behöver F! komma in i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar